امروز سه شنبه ، 29 مرداد 1392 ، سامانه ثبت الکترونیک اسناد به صورت آزمایشی آغاز بکار کرد.

تا تاریخ 25 شهریور فرصت دارید به صورت آزمایشی با سامانه کار کرده و با قسمتهای مختلف آن آشنا شوید.

 

تلفن 63485 برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات در اختیار شماست

همچنین مشکلات سامانه را می توانید از طریق ایمیل ssarsupport@ssaa.ir به اطلاع مسئولین برسانید

برای ارسال پیشنهادات و انتقادات خود در مورد سامانه اینجا کلیک کنید

 

بررسی عملکرد سامانه در ادامه مطلب


  • سامانه اطلاعات شخص را در پایگاه هویتی سازمان ثبت احوال بررسی می کند:

 

  • متن کلیشه انتخاب شده ، قبل از چاپ سند قابل بازبینی و تغییرات دارد.
  • امکان استفاده از کلیشه های پیش فرض و کلیشه هایی که خواهید ساخت وجود دارد.
  • شما امکان ویرایش کلیشه های خود را خواهید داشت.
  • در هر صفحه ، اگر اطلاعات ضروری را وارد نکرده باشید با پیغام زیر مواجه خواهید شد. مورد از قلم افتاده با کادر قرمز نمایش داده می شود.
  • قبل از ثبت سند ، اگر اطلاعات ضروری را وارد نکرده باشید با پیغام زیر مواجه خواهید شد. مورد از قلم افتاده با کادر قرمز نمایش داده می شود.
  • بعد از ثبت موفقیت آمیز سند با پیغام زیر مواجه خواهید شد:
  • اگر بعد از ثبت سند ، بدون آنکه تغییر جدیدی در سند ایجاد کنید ، دوباره آن را ثبت کنید ، با پیغام زیر مواجه خواهید شد:
  • برای انتقال کلیشه هایتان از محیط ورد به محیط سامانه از کلیدهای Ctrl+C و Ctrl+V استفاده کنید. نگه داشتن همزمان کلیدهای C و Ctrl برای Copy و نگه داشتن همزمان کلیدهای V و Ctrl برای Paste کردن. کلیک راست (Right Click) در سامانه غیرفعال است.
کلیک راست غیرفعال است
  • برای دریافت شناسه ملی بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور اینجا کلیک کنید. اگر به دنبال شماه ملی سایر اشخاص حقوقی هستید ، به "سامانه شناسه ملی اشخصاص حقوق کشور" مراجعه کنید.
  • هرجا که کدپستی مورد نیاز را نمی دانستید می توانید به جای آن 1111111111 ( 10 تا 1 ) بنویسید.
  • برنامه تبدیل متون داس (DOS) به ویندوز (Windows)با توجه به اینکه برنامه مورد استفاده تعداد کثیری از دفاتر اسناد رسمی برنامه های تحت داس میباشد لذا همکاران مذکور در تبدیل متون یا باصطلاح جدید کلیشه اسناد با مشکل مواجه هستند لذا نرم افزاری جهت استفاده همکاران محترم تقدیم میگردد  که در لینک زیر قابل دانلود و استفاده میباشد. ضمنا توصیه میشود از برنامه در سیستم عامل XP استفاده نموده و پس از تبدیل متون ، آن را ویرایش فرمائید. بعد از دانلود برنامه حتماً باید آن را از حالت زیپ و فشرده خارج کنید سپس فایل alpha.exe را اجرا نمایید و فایل متنی تحت داس خود را درون پوشه برنامه کپی کرده و با دکمه browse فایل را انتخاب و نوع فایل تبدیل را انتخاب کنید که بصورت فایل ورد و یا متنی تبدیل شود ، دکمه تبدیل را زده و فایل convert را باز کنید و آن را ویرایش کنید. فایل convert همان فایل تبدیل شده به متن استاندارد ویندوز است. (منبع: جامعه سردفتران و دفتریاران استان آذربایجان شرقی)
بررسی مشکلات
  • بعد از Connect کردن VPN آنتی ویروس Alarm می دهد
  • هنگام ثبت اطلاعات در سامانه ، گاهی پیغام زیر نمایش داده می شود:
راه حل : برای حل مشکل پیغام فوق ، همانند آنچه برای رفع مشکلات استعلام انجام می دادیم ، وارد Control Panel و Internet Option شده و در قسمت Browsing history گزینه Delete را انتخاب کنید. در پنجره ای جدیدی که باز خواهد شد تمام گزینه ها را تیک زده و مجدداً بر روی گزینه Delete کلیک کنید. سپس تمام صفحات را ببندید. (منبع اطلاع رسانی این راه حل وبلاگ بنچاق است)
  • هنگام کلیک کردن بر روی گزینه پیش نمایش ، دریافت پیش نمایش با پیغام های زیر مواجه می شود:
و
  •  امکان حذف کلیشه های ساخته شده وجود ندارد.
  • امکان اعلام هزینه های سند ، قبل از ثبت در سامانه وجود ندارد.
 
شما هم اگر به مشکل دیگری برخورد داشتید ، ما را مطلع کنید