در پی اعتراضات اخیر سردفتران و دفتریاران شهر تهران به عملکرد سامانه ثبت الکترونیک اسناد(ثبت آنی) ، به دستور مدیر کل ثبت استان تهران ، جناب آقای سعادتیان ، کارگروهی متشکل از همکاران عزیزمان در قسمت فناوری اطلاعات به همراه بازرسین ثبت استان تهران برای حضور در تعداد محدودی از دفاتر اسناد رسمی و بررسی مشکلات آنها در خصوص سامانه تشکیل شد.

این گروه وظیفه دارد نحوه عملکرد سامانه ثبت الکترونیک اسناد(ثبت آنی) در دفاتر اسناد رسمی را بررسی و پس از اخذ نظرات و پیشنهادات سردفتران ، دفتریاران و کاربران سند نویس دفاتر اسناد رسمی ، این نظرات را در قالب بسته پیشنهادی به مسئولین سامانه ثبت الکترونیک اسناد (ثبت آنی) ارائه دهد.

لذا از کلیه همکاران عزیز درخواست می شود فقط نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود سامانه ، در قسمت نظرات اعلام کنند. لطفاً توجه داشته باشید صحبتی از توقف یا طرح جایگزین سامانه نیست. سعی بر این است که با اعمال تغییرات لازم در همین سامانه ، عملکرد آن بهبود پیدا کند.

ضمن عذرخواهی از همه عزیزان ، در قسمت نظرات این مطلب ، به هیچ سوالی پاسخ داده نخواهد شد و مطالب ، سوالات و نظرات غیرمرتبط با این موضوع حذف خواهد شد.


پیشنهادات :

  1. در قسمت تنظیمات پایه دفترخانه امکانی فراهم شود ، که نمایش نمونه اسناد پیش فرض سیستم را به صورت فعال و غیرفعال ، اختیاری کند. در این صورت انتخاب نمونه سند برای ویرایش و انتخاب نوع سند برای تنظیم سند راحت تر خواهد بود. ---> هدف: جلوگیری از بارگزاری اطلاعات اضافی
  2. قبل از اخذ شناسه یکتا ، امکان تغییر نوع سند با حفظ اطلاعات وارد شده فراهم شود. --> هدف: سرعت عمل و جلوگیری از اتلاف وقت.
  3. در قسمت بررسی بخشنامه های اشخاص ممنوع المعامله ، به عنوان مثال زمانی که نام "احسان صادقیان" فرزند "علی اکبر" بررسی می شود ، فقط اسامی احسان صادقیان ، علی اکبر صادقیان و اسامی که فقط دارای نام خانوادگی صادقیان هستند بررسی شود. لزومی ندارد صفحه نتایج این بخش ، شامل افرادی مانند "امیرحسین صادقیان" باشد. --> هدف: با این کار تعداد صفحه نتایج محدود شده و بررسی آنها راحت تر خواهد بود.
  4. هر صفحه نتایج بخشنامه های اشخاص ممنوع المعامله دارای 50 رکورد با قابلیت مرتب سازی بر اساس کلیه ستون ها باشد. --> هدف: با این کار تعداد صفحات نتایج بازهم کمتر و کمتر خواهد شد و لازم نیست برای ورود به صفحه بعدی منتظر "بارگزاری اطلاعات" ماند.
  5. ضروری بودن تکمیل فیلدهای مختلف ، در انواع مختلف اسناد بررسی شود. در برخی اسناد لازم نیست فیلدهای به خصوصی تکمیل و اطلاعات آن در سند وارد شود. --> هدف: سرعت عمل و جلوگیری از اتلاف وقت.

 

این پست در حال تکمیل است