به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، به شرح جدول شماره 5 قانون بودجه، تعرفه حق الثبت برخی از خدمات ثبتی تغییر یافته است و ضرورت دارد تا از تاریخ 1393/1/5 مورد عمل قرار گیرد.

بخشنامه شماره 92/223550 مورخ 1392/12/28 ریاست محترم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص تغییرات حاصله در تعرفه های وصول خدمات ثبتی از تاریخ 93/1/1

  1. پاسخ به استعلامات و اعلام وضعیت املاک مبلغ 100.000 ریال
  2. حق الثبت اسنادی که تعیین قیمت موضوع آنها ممکن نباشد و انجام گواهی امضا ، صدور رونوشت برای هر برگ ، فسخ و اقاله معاملات و هر نوع گواهی که از ادارات ثبت گرفته می شود مبلغ 20.000 ریال
  3. سواد مصدق از اسناد ثبت شده و ثبت نشده (برابر با اصل) به ازای هر صفحه مبلغ 20.000 ریال
مقتضی است نسبت به وصول سایر تعرفه های خدمات ثبتی کمافی السابق بر اساس نرخهای مصوب اقدام گردد.

برای دریافت بخشنامه اینجا کلیک کنید.

نظریه مشورتی دفتر حقوقی کانون سردفتران و دفتریاران را نیز اینجا مطالعه کنید.

منبع: کانون سردفتران و دفتریاران


برای مشاهده تصویر بزرگ تر ، روی تصویر کلیک کنید