با توجه به استقبال متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در مراکز استان­های مذکور در اطلاعیه شماره 2 به اطلاع می رساند مهلت ثبت نام به مدت ده روز تا تاریخ 1393/11/09 تمدید می گردد. ذکر این نکته ضروری است که ثبت نام فقط از طریق سامانه اینترنتی www.adliran.ir انجام می شود.

لینک ثبت نام

منبع : درگاه خدمات الکترونیک قضایی

 

فهرست استان ها ، شرایط عمومی و شرایط اختصاصی در ادامه مطلب


فهرست استان هایی که دارای ظرفیت تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می باشند به شرح ذیل است:

ردیف نام استان
1 آذربایجان شرقی
2 اصفهان
3 البرز
4 ایلام
5 چهارمحال بختیاری
6 خراسان جنوبی
7 خراسان رضوی
8 زنجان
9 سیستان و بلوچستان
10 فارس
11 قزوین
12 قم
13 کرمانشاه
14 کهگیلویه و بویر احمد
15 مازنداران
16 مرکزی
17 همدان
18 یزد

 

شرایط عمومی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:

  1. تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  2. التزام عملی به قانون اساسی و ولایت فقیه
  3. تدین به دین مبین اسلام و التزام عملی به احکام و اخلاق اسلامی
  4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
  5. عدم سوء پیشینه کیفری
  6. دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه برای داوطلبان مرد
  7. توانایی جسمی و روحی لازم
شرایط اختصاصی متقاضیان تصدی مدیریت دفتر خدمات الکترونیک قضایی به شرح ذیل است:
  1. دارا بودن مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته های مرتبط با حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی یا مدرک سطح دو یا بالاتر از حوزه های علمیه
  2. داشتن حداقل بیست و پنج سال سن
  3. دارا بودن پنج سال سابقه کار مرتبط
  4. دارا بودن اطلاعات پایه و مهارت کار با رایانه
علاوه بر شرایط عمومی و اختصاصی فوق، افرادی که دارای سوابق خدمتی تایید شده باشند به تشخیص اداره کل خدمات قضایی، در اولویت قرار دارند.
توجه: دریافت پروانه و اشتغال در دفتر برای افراد ذیل ممنوع می باشد:
  1. وکلای دادگستری و مشاوران موضوع ماده 187 و کارشناسان رسمی دادگستری
  2. قضات و سردفترانی که به انفصال دائم محکوم شده و این محکومیت قطعیت یافته است
  3. شاغلان به امر تجارت طبق تعریف ماده 2 قانون تجارت
  4. کارمندان و مستخدمان دولت و کارمندان موسسات عمومی غیر دولتی
ثبت نام در این سامانه به منزله قبولی نبوده و فهرست نهایی قبول شدگان پس از بررسی اعلام می گردد.
این ثبت نام تنها در استان هایی که در اطلاعیه شماره دو مشخص شده است برگزار می گردد و سایر استان ها در این مرحله نیاز به تکمیل ظرفیت ندارد.
براساس شرایط اختصاصی مدیر دفتر باید حداقل 5 سال سابقه مرتبط داشته باشد. این سابقه کاری از کلیه افراد کسر شده و از سال ششم به بعد محاسبه می شود.