دریافت گواهی امضای الکترونیکی برای کلیه دفاتر اسناد رسمی کشور

 " پیرو بخشنامه شماره 248001/91 تاریخ 91/12/19، موضوع "دستورالعمل ثبت الکترونیکی خلاصه معاملات املاک" و همچنین پیرو مصوبه شورای فناوری اطلاعات سازمان مورخ 92/2/23 و در راستای اجرای تکالیف قانونی برنامه پنجم توسعه کشور و قانون ارتقای سلامت نظام اداری، دفاتر اسناد رسمی می­بایست برای دریافت گواهی امضای الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تاریخ 1392/4/8 به یکی از دفاتر متصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی استان خود مراجعه نمایند (فهرست دفاتر اسناد رسمی بشرح ذیل اعلام می شود).

 لازم به ذکر است از تاریخ 1392/5/1 ارایه کلیه خدمات الکترونیکی به دفاتر اسناد رسمی منوط به داشتن گواهی امضای الکترونیکی سازمان ثبت و اسناد کشور می­باشد لذا ضروری است دفاتر اسناد رسمی در اسرع وقت نسبت به دریافت گواهی امضای الکترونیک اقدام نمایند. مراحل دریافت گواهی امضای الکترونیک به شرح زیر می­باشد:

 تذکر مهم: گواهی امضای الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با گواهی مرکز تجارت الکترونیک متفاوت است و ارتباطی بهم ندارد بنابراین صرفا باید به دفاتر اسناد اعلام شده توسط سازمان ثبت مراجعه شود و چنانچه تعداد این دفاتر پاسخگوی مراجعه همکاران سردفتر نباشد اضافه خواهند شد و فهرست های اصلاحی و تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

1-    تهیه توکن براساس استانداردهای فنی اعلام شده (ترجیحا پیشنهاد می شود برای تهیه توکن با دفترخانه ایی که گواهی الکتزونیکی سازمان را صادر خواهد نمود مشورت شود).

2-    تکمیل فرم درخواست صدور گواهی امضای الکترونیکی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد (راهنمای دریافت گواهی امضای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در داخل صندوق پستی همکاران در پرتال کانون قابل دسترس است).

 3-    همراه داشتن اصل و تصویر مدارک هویتی (شناسنامه و کارت شناسایی ملی) و ابلاغ سردفتری.

 4-    مراجعه به یکی از دفاتر متصدی صدور گواهی امضای الکترونیکی استان.

 در ضمن یادآور می­شود تعرفه صدور گواهی امضای الکترونیک 250.000 ریال می­باشد( با احتساب ارزش افزوده 265000 ریال که به ترتیب 25000 ریال سهم کانون ، 15000 ریال ارزش افزوده و مابقی سهم سردفتر خواهد بود).

 

برای پشتیبانی و رفع اشکالات احتمالی از طریق دفاتر متصدی صدور گواهی امضای الکترونیک و شماره تلفن گویا 63485 و 66749125 الی 28 و یا لینک پیگیری و نظارت بر خدمات الکترونیک ثبتی سازمان اقدام نمایند."

/ 0 نظر / 150 بازدید